تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

مشخصات USB4 رونمایی شد

گروه سازنده ی USB اعلام کرده است که نسخه ی جدیدی از مشخصات USB4 را ارائه خواهد داد. استاندارد جدید این کمپانی بر اساس پروتکل Thunderbolt اینتل و پشتیبانی از طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله نرخ انتقال داده تا 40 گیگابیت در ثانیه، رابط صفحه نمایش و انتقال قدرت می باشد. جزئیات اصلی USB4 دقیق در اواسط سال 2019 منتشر میشود. مشخصات USB4 بر اساس پروتکل Thunderbolt است که کمپانی اینتل به گروه توسعه دهنده ی USB ها کمک می کند. رابط کاربری جدید این USB از اتصالات USB Type-C استفاده میکند و سازگاری برگشتی را با رابط های USB 2.0، USB 3.2 و Thunderbolt 3 حفظ خواهد کرد. حداکثر سرعت انتقال داده ها توسط رابط USB4 جدید پشتیبانی از 40 گیگابیت در ثانیه با استفاده از کابل های 40 گیگابیتی در ثانیه است. همچنین، USB4 از پروتکل های صفحه نمایش مختلف و انتقال قدرت پشتیبانی می کند.

مشخصات USB4

استاندارد USB4 در اواسط سال 2019 به طور رسمی تصویب شد. در حال حاضر بیش از 50 شرکت در مراحل نهایی توسعه پیش نویس مشخصات USB4 به طور فعال کار می کنند. بر اساس آنچه که ما در مورد مشخصات USB4 در این بخش می دانیم، استانداردهای جدید از پروتکل Thunderbolt در نسخه ی جدید USB استفاده خواهد شد ولی دقیقا Thunderbolt 3 نمی شود، زیرا قابلیت انها به احتمال زیادفرق می کند.

سهم پروتکل Thunderbolt 3 در گروه Promoter یو اس بی ها، TB3 را به طور عمده برای پلتفرم های PC به ارمغان آورده است  و کمپانی های مختلف را برای ساخت به تلاش انداخته است. هم اکنون، پردازنده های Ice Lake کمپانی اینتل نخستین پردازنده های اینتل هستند که Thunderbolt 3 بومی را پشتیبانی می کنند.

جیسون زیلر، مدیر کل، بخش ارتباطات مشتری در کمپانی اینتل، گفت: “انتشار مشخصات پروتکل Thunderbolt نقطه عطف قابل توجهی برای ایجاد پورت های ساده و همه کاره امروزی است که برای تمامی افراد قابل دسترس  می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.