تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

دروغ کمپانی الجی در مورد رزولوشن 4k تلویزیون های موجود خود در بازار

پس از پنهان کاری کمپانی ایفون در مورد کاهش سرعت پردازنده های خود حالا دروغ الجی در مورد رزولوشن تلویزیون های خود برای مردم اشکار شده است ! اگر تا حالا با تلویزیون خود کیفیت های بیشتر از ۷۲۰ و ۱۰۸۰ را امتحان نکرده اید، متوجه تفاوت تلویزیون های 4k با تلویزیون های قبلی مانند uj6600 ،sj8000 و uj7700 نشده اید. اگر کیفیت های نظیر ۲۱۶۰ را با این تلویزیون ها (4k) امتحان کرده باشید متوجه خواهید شد که کمبود هایی در آن وجود دارد . مثلا کیفیت آن طور که باید باشد نیست و وضوح تلویزیون 4k را ندارد.

دلیل این است که تلویزیون شما 2.8 k  ولی به اسم 4k به بازار ارائه شده است  این تلویزیون های 4k با انجام آزمایش هایی ساده کیفیت اصلی خود را نشان خواهند داد  که یکی از همین آزمایش ها دیدن با چشم معمولی می باشد. در حقیقت این تلویزیون ها از ابتدای تولید همینگونه ساخته شده اند ،حدودیکسال پیش متوجه همچین موضوعی شدند جریان اینگونه بود که یک مشتری در مورد کیفیت این تلویزیون نگران بود و  رسانه ها نیز با انجام آزمایش هایی به این موضوع پی بردند.

مشکل از ساب پیکسل تلوزیون بوده، ‌rgb را که می شناسید ، وظیفه آن ترکیب و ایجاد رنگ ها می باشد. تلویزیون ها نیز به این صورت رنگ ها را می‌ سازند؛ یعنی شدت ساب پیکسل رنگ های قرمز آبی و سبز را که نشان دهنده پیکسل های تلویزیون بوده را تغییر داده تا رنگ مورد نظر را بسازد. تلویزیون های 4k UHD در هر ردیف ،۳۸۴۰ پیکسل دارند که هر کدام از آنها سه ساب پیکسل  استاندارد rgb دارند و با این حساب ۱۱۵۲۰ ساب پیکسل را میسازند. اما با استفاده از روش هایی می توان آن ها را تغییر داد، یعنی یک ساب پیکسل اضافه! بر خی از تولیدکنندگان تلویزیون از rgbw استفاده می‌ کنند که به منظور روشنایی بیشتر است (قرمز، سبز، سیاه و سفید).

یعنی ۳۸۴۰ پیکسل که هر کدام داری چهار ساب پیکسل قرمز ، سبز ،سیاه و سفید اند ، که در مجموع ۱۵۳۶۰ ساب پیکسل راتشکیل میدهند ، برخی از ال سی دی های OLED خود نیز از چهار ساب پیکسل استفاده کرده اند بر خلاف بعضی از ال سی دی های الجی. این تلویزیون ها یعنی OLED بدلیل استفاده از چهار ساب پیکسل کیفیت بسیار خوب و 4k UHD دارند‌ . ولی بعضی از تلویزیون ها با اینکه ادعای استفاده از  rgbw را دارند کیفیت مناسبی ندارند و کاربران این مدل تلویزیون به اشتباه خود یعنی خرید این مدل پی خواهند برد.

الجی ال‌سی دی هایی که به روش rgbw را تولید خواهد کرد ، تعداد ساب پیکسل ها تغییر نکرده  یعنی همان rgb است. به این دلیل این گروه ها ، نقاط تمام رنگی ۲۸۸۰ rgbw را در هر ردیف تشکیل خواهند داد ، rgbw کاهنده نیز می گویند .

تلویزیون های uj8800 و uj7700 ،uj6500 ،uj6300 تلویزیون های نسبتا خوبی هستند و در کیفیت های ۷۲۰ و ۱۰۸۰ نیز کارایی خوب و قیمت مناسب دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.