تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

تازه های تکنولوژی

کمپانی اپل در یک نشست خبری گفته گوشی های ارائه شده او میتواند لب تاپ شما را هک کند

این روزها امنیت بحثی مهم و حیاتی شده است که کاربران قبل از اینکه بخواهند کار خود را شروع کنند ویا دستگاهی را خریداری کننداول به امنیت آن توجه می کنند و بعد اقدام به انجام کار می کنند. بر اساس تحقیقاتی که یک سری از پژوهشگران آی تی صورت داده اند گویا گوشی های آیفون قادراند تا یک لپ تاپ را هک کنند و میتوانند از راه دور آن را کنترل کنند.

گوشی های آیفون و آیپد این قابلیت را دارا هستند که لپ تاپ شما را هک کنند. باید بگوییم که این موضوع شایعه نبوده و حقیقت دارد و گوشی های آیفون دقیقا می توانند در نقش هکر باشند. شاید نظر شما این است که حمله از طریق یک گوشی آیفون نمی تواند آنقدرها مخرب باشد و به سیستم و یا اطلاعات شما ضرری بزند.

اما باید دانست که حمله از طریق  آیفون می ‌تواند به یک هکر کمک کند به لپ تاپتان به منظور نصب برنامه‌ ­های مخرب استفاده کند و حتی ممکن است برنامه‌ های موجود را با یک نسخه ی پیچیده اصلاح شده که دقیقا شبیه برنامه اصلی است، جایگزین کند، البته باید بگوییم که می‌ ­تواند هنگام استفاده از برنامه از کاربر جاسوسی کرده و با نفوذ در API های خصوصی کاربر از سایر فعالیت ­‌ها در هر زمانی آگاه شود.

اما این سوال برای شما پیش می اید که این اتفاق چگونه پیش می اید؟ کمپانی اپل یک قابلیت همگام‌ سازی iTunes Wi-Fi را در سیستم عامل iOS ارائه میدهد که به کاربران اجازه داده آیفون خود را با لپ تاپ و کامپیوتر به صورت بی ‌سیم هماهنگ کنند حتما زمانی که گوشی آیفون خود را به یک لپ‌ تاپ برای شارژ سریع و یا اشتراک‌ گذاری موضوعی متصل کرده اید مراقب باشید. هشدار امنیتی برای کاربران آیفون و آیپد در مورد حمله­‌ای جدید که TrustJacking نام دارد؛بیان می شود که  این حمله می‌ تواند این امکان را به فردی که شما به او اعتماد دارید، بدهد تا از راه دور به دستگاه شما کنترل داشته باشد.

 هکر به صورت مخفیانه بر روی گوشی آیفون شما از طریق Wi-Fi جاسوسی خواهد کرد و . اگر عادت دارید برای شارژ و … از لپ تاپ استفاده نمایید بهتر است کمی تجدید نظرکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.